„Podarunek” Cecelia Ahern

Cecelia Ahern pojawiła się już na blogu raz jeden, ale w sumie czytałam kilka jej powieści. Wszystkie z nich były mniej lub bardziej uroczymi historyjkami z elementem fantastycznym oraz z morałem. „Na krańcu tęczy” podobało mi się ogromnie, „Kraina zwana Tutaj” również, więc byłam uradowana, ze przeczytam coś miłego i niezobowiązującego.

Do rzeczy. Lou Suffern pracuje na potęgę – zawsze pierwszy w biurze, zawsze najlepiej przygotowany do spotkań, rzetelny, błyskotliwy. Pracownik idealny. Tylko czekać, aż awansuje i zajmie nowy gabinet. Co innego uważa jego żona, Ruth – Lou nie bywa w domu, dziećmi (pięcioletnia Lucy i trzynastomiesięczny Pączek) się nie zajmuje, zaniedbał rodziców, zupełnie nie interesuje go impreza na siedemdziesiąte urodziny ojca, nie przejmuje się problemami rodzeństwa. Plus zalicza kolejne romanse, z sekretarkami oraz nianią swoich pociech. Matko jedyna, ależ on mnie irytował! Niemniej, nadchodzą Święta – bądźcie pewni, że coś się zmieni. Lou napotka na swojej drodze bezdomnego, który przesiaduje przed jego biurem. Zaoferuje mu kawę… a ich rozmowa zmieni życie Lou, oczywiście. Będzie, rzecz jasna, element fantastyczny, bo to nietuzinkowy bezdomny. Przygotujcie się na trochę pijaństwa i nadmierną dawkę tkliwości.

Powiem tak: całość przypomina mi skrzyżowanie filmu „Family man” i książek „Nie wiem, jak ona to robi” plus „Jeden dzień”. Wszystko byłoby nawet i znośnie, ale końcówka, a dokładniej jednostronicowe kazanie o charakterze nachalnym, po prostu mnie zemdliło. Koszmarek dydaktyczno-umoralniający. Naprawdę, dużo bardziej doceniam subtelny przekaz ku refleksji, a nie listę wskazówek. Nie w powieści, no błagam. Innymi słowy, powieści Cecelii Ahern na razie są u mnie na cenzurowanym.

PS. Tak wiem, są wakacje, a to powieść o Bożym Narodzeniu. Ale nie pierwszy raz mi się zdarzyła taka „przestawka” :)
PPS. I dziękuję za pożyczenie Zosi i Kindze.

2 thoughts on “„Podarunek” Cecelia Ahern

Skomentuj

