„Między blaskiem a cieniem” Stella Hamilton

Podczas remontu można wiele ciekawych rzeczy odnaleźć. Do moich najbardziej nietuzinkowych odkryć należą trzy zielone gumowe kaczuszki (skąd się one wzięły akurat w tamtej szufladzie, nie pomnę). Przy okazji odkryłam, że mamy w domu jeszcze mnóstwo książek, których nie czytałam, a które wydają się ciekawe. W łapki wpadł mi też sugestywny tytuł „Między blaskiem a cieniem”.

Rzecz dzieje się pod koniec XIX wieku. Młodziutka Kathy Hartnell mieszka w Leeds, dzieląc swój czas między lekcje tańca i oczekiwanie na listy od rodziców, którzy wyjechali na misję na Cejlon. Jej życie zmienia się w jednej chwili, gdy otrzymuje wiadomość o śmierci matki – tym samym musi wyruszyć w podróż na Cejlon, do ojca. Rejs statkiem „Księżniczka Orientu” potrwa wiele tygodni i będzie prawdziwą szkołą życia dla Kathy: będzie jej towarzyszyła czcigodna żona pastora, Edith Purvis, nieco mniej czcigodna Sophie Simpson, a także doktor Warrender, przyjaciel jej ojca. Romanse na pokładzie, zaraza, śluby, kłótnie i skandale – czyli spokojna podróż statkiem raz. A potem docieramy na egzotyczną wyspę, która drży od niepokojów obyczajowych i wojennych. Tam też będą skandale, romanse i zaraza. Ech, kolonializm.

Tematyka kolonialno-kobieca nie jest mi obca, czytałam choćby wyśmienitą „Ptaszynę” Lindy Holeman (plus inne powieści tejże Autorki, naprawdę, wspaniałe). Tym bardziej oczekiwania były wysokie, ale, niestety, „Między blaskiem a cieniem” nie do końca im nie sprostało. Wiadomo, raz na jakiś czas dobre romansidło nie jest złe – ale to mi jakoś nie spasowało. Ciężko było mi polubić Kathy, jak i jej obiekty uczuć (aczkolwiek ten jeden mnie tak zaskoczył, że hoho). Przeczytałam głównie z uwagi na to, że cienka i dobrze się ją woziło w torbie – była w sam raz na kilka podróży autobusem i poczekalnię u lekarza. Ale nie byłam szczególnie zachwycona.

Skomentuj

