„Pamiętnik z przyszłości” Cecelia Ahern

Do powieści Cecelii Ahern mam pewien sentyment – ogromnie podobało mi się „Na krańcu tęczy” i „Kraina zwana Tutaj”, nieco mniej „Dziękuję za wspomnienia”. „PS. Kocham Cię” nie czytałam, obejrzałam film i doszłam do wniosku, że się nie chcę smucić po raz kolejny. Niemniej, lubię Ahernowe magiczne wtręty w powieści obyczajowo-miłościwe: jak choćby ta kraina, gdzie trafiają zagubione przedmioty.

Ale „Pamiętnik…”. Główna bohaterka, Tamara, lat 16, jest rozwydrzona, kapryśna, niedobra, samolubna – ogółem, wcielenie cnót wszelakich. Żyła dotychczas w luksusowym domu, jeździła na boskie wakacje, miała całą ekipę luzackich przyjaciół. Pozorna sielanka trwała, dopóki ojciec Tamary nie zbankrutował i nie popełnił samobójstwa. Dziewczyna i jej matka muszą sprzedać dom i przenieść się do rodziny na wieś. A tam rodzinne tajemnice tylko czekają, aby je ujawnić. Tamara będzie musiała dość do ładu sama ze sobą i pomóc swojej mamie, a wszystko to stanie się łatwiejsze dzięki tajemniczej księdze, znalezionej w objazdowej bibliotece.

Zabawnie się to czyta: niby nie powinnam lubić Tamary, ale od początku żywiłam do niej sympatię. Bohaterka opowiada o sobie z ogromną swadą, do tego od pierwszych stron przyznaje się, że była/jest zołzą i ma paskudny charakter i że pracuje nad sobą. Nie przeszkadzało mi nawet to, że dość łatwo rozwiązałam ową rodzinną zagadkę. Książka w sam raz na leżaczek i/lub hamaczek. Koniecznie!

One thought on “„Pamiętnik z przyszłości” Cecelia Ahern

  1. Zagadki rodzinnej nie rozwiązałam (chyba było za gorąco), ale lekturę wspominam miło, chyba przez wielki dystans bohaterki do samej siebie. Polecam powieść już chyba nie na leżaczek, ale na długie jesienne wieczory, których nie uda nam się uniknąć.

Skomentuj

